Eget bilværksted: Flere kunder med gode rammer og søgemaskineoptimering

SPONSORERET

Søgemaskineoptimering er én af de ting, der i det lange løb, kan hjælpe dit bilværksted til at få flere henvendelser. Det er dog ikke alene søgemaskineoptimering, der gør det, og du bør derfor også lægge noget energi i indretningen af kundeområdet og også gøre dig så synlig som muligt på anden vis. Læs med her og bliver klogere på, hvad du kan gøre for at øge antallet af kunder til dit bilværksted gennem blandt andet søgemaskineoptimering og indretning.

Et indbydende kundeområde

Hvordan der ser ud, når kunden træder ind hos dig, har en stor betydning for, hvordan de opfatter dig og din service. Derfor kan det godt betale sig at investere i alt fra flotte gulve til komfortable møbler og underholdning til ventetiden. Hos traekompagniet.com kan du finde et flot udvalg af trægulve, som kan gøre dit kundeområde behageligt og indbydende. I forhold til møbler kan du finde en god sofa, et bord og et par dertilhørende stole. Så er der god mulighed for, at kunderne kan finde sig til rette. Dekorer også gerne rummet med et par planter og lidt kunst til væggene. Det giver en større følelse af varme og imødekommenhed. Indretning alene kan dog ikke vinde kunder over, og du bør derfor også kigge på søgemaskineoptimering.

Foruden selve indretning bør der også være lidt godt til de ventende. Det kunne være en automat med kaffe og te, koldt vand, lidt chokolade eller en anden snacks. Nyligt opdaterede magasiner og aviser kan give lidt underholdning. Mange autoværksteder har også lidt musik eller et fjernsyn til at køre i rummet.

Brug godt med krudt på søgemaskineoptimering

Vil du gerne være mere synlig, kommer du ikke uden om søgemaskineoptimering – også kaldet for SEO. Har du en stærk viden inden for området, kan du på egen hånd forsøge dig med det. Er du mere fattig på viden om søgemaskineoptimering, kan du få professionel hjælp. Søgemaskineoptimering er din mulighed for at blive set online. Formålet er nemlig at øge kvaliteten og mængden af besøgende til din hjemmeside, hvilket gøres gennem organiske søgeresultater. Ved at optimere din hjemmeside efter en søgemaskine som Google, kan du blive nummer ét, når der bliver søgt på bilværksted eller andre nøgleord. Ved at være nummer ét vil betydeligt flere potentielle kunder kunne få øje på dig. Er der et sted, du bør investere, er det derfor ved søgemaskineoptimering.

Sociale medier er vejen frem mod synlighed

Foruden at gøre dig synlig gennem søgemaskineoptimering, bør du også fokusere på at være tilstede på sociale medier. En aktiv og kvalitetsfuld tilstedeværelse på sociale medier kan nemlig bidrage stærkt til en øget kundestrøm i samarbejde med søgemaskineoptimering. Som en ekstra gode kan det også være med til at skabe en positiv brandidentitet. Der er mere eller mindre fri leg på sociale medier, og du kan lave alt fra billede-, skriftligt- til videoindhold. Måske nogle af gutterne elle gutinderne på kontoret eller værkstedet har flair for eller interesse i at hjælpe til med de sociale medier. Hvis ikke, kan det være en god ide at ansætte en, der kan stå for denne del. Som minimum bør du have en profil på Facebook og Instagram.